Een bezoek aan Kinepolis Jaarbeurs


Een paar dagen geleden was ik uitgenodigd door Kinepolis om de nachtelijke première bij te wonen van Avengers: Infinity War. De review van deze film kan je hier vinden. Rond 11 uur 's avonds kwam ik binnen bij Kinepolis Jaarbeurs en wat bij binnenkomst gelijk opviel was de ruimtelijke inrichting van deze locatie.

De foyer was zeer ruim en mooi ingericht. Waar Pathé kiest voor donkere kleuren en accenten sprong de lichte kleuren van het interieur in het oog en zorgde voor een ruimtelijk welkom gevoel bij binnenkomst. Hoewel zeer groot is het toch overzichtelijk en kan je ook doorlopen naar een restaurant. Mocht je dus na de film nog iets willen eten dan kan dat gelijk. Gezien het al laat was heb ik dit maar even overgeslagen.


Je online reserveringen kan je ophalen bij het vriendelijke personeel achter de kassa of bij één van de zuilen. Deze zuilen vind ik overigens wel wat prettiger werken dan bij die van Pathé. De touchscreens werken directer voor mijn gevoel. Omdat ik de perskaarten vanavond moest ophalen aan de balie moest ik toch maar even bij de kassa langs. De medewerkers stonden mij keurig te woord en werd het lekker snel afgehandeld. En omdat ik met nog iemand van Filmladderblog was werd er gelijk gekeken naar de beste plaatsen voor ons zodat we naast elkaar konden zitten tijdens de film, we waren immers niet de enigste pers aanwezig. Dit extra stukje verwachtingsmanagement kan ik zeker waarderen.

Ookal begon de film 's nachts kan natuurlijk geen enkele film gekeken worden zonder iets te eten of te drinken. Stijlvolle met blauw verlichte roltrappen begeleiden ons naar boven waar je eerst je hapje en drankje kan scoren voordat je naar de zaal loopt. En wederom is dit gedeelte erg ruimtelijk opgezet en komt terug in de brede scala aan keuze. Van popcorn met diverse lekkere toppings, M&M's in varianten die ik nog niet eerder heb gezien en de keuze aan chips was ook zeer royaal. Qua drinken kan het ook niet op, van Dr. Pepper tot diverse lekkere biertjes en verschillende maten bekers zelf te tappen cola voor als een flesje niet genoeg je dorst lest. De keuze is reuze en duurde dan even voordat ik toch maar ging voor een ouderwets bak popcorn met oreo topping en fles cola. Bij het afrekenen wordt er trouwens gevraagd om je kaartje.


Okee, eten en drinken zijn in de pocket. Nu door naar de bioscoopzaal. Voordat je naar de zaal kan wordt er nogmaals je kaartjes gecontroleerd en krijg je hier eventueel je 3d bril. Daarna wordt er keurig verteld waar je zaal is en hoe je moet lopen. De ruimtelijke kleuren en interieur gaat hierna over in een wat donkere, warme interieur maar met wel de ruimtelijke opzet. Er zijn aardig wat plekken met banken waar je kan relaxen voor de film begint of samen na kan praten over de film. Het was lekker druk maar doordat dit een groots opgezette locatie was viel het niet direct op. Das wel een fijn gevoel. Bij Pathé de Kuip zijn de gangen soms best smal waardoor bij enorme drukte niet lekker rondlopen is. En waar dan de popcorn dan de grond versierde kan ik zeggen dat Kinepolis Jaarbeurs erg netjes is en schoon. Ik kan me best irriteren aan een bioscoop waar eten en drinken her en der op de grond ligt en niet opgeruimd is. Gelukkig is dit bij de Jaarbeurs niet aan de orde. Wat ik ook goed vind is dat deze locatie erg rolstoelvriendelijk is. Dat heb ik bij andere bioscoopketens wel eens anders gezien.

Qua zalen is echt ruimtelijkheid troef. Elke zaal die ik tot nu toe heb gezien is groots en bieden allemaal zeer ruimte zitplaatsen en veel beenruimte. Wij zaten in zaal 7 en deze biedt 497 zitplaatsen,  een projectiescherm van 19,3 meter breed en ruim 8 meter hoog  ook Dolby Atmos. Andere zalen zoals zaal 12 heeft 619 zitplaatsen maar biedt niet alleen Dolby Atmos maar ook Laser Ultra projectie en heeft een indrukwekkend projectiescherm van maar liefst 26 meter breed en 10.9 meter hoog!!


Bij alle zalen is het projectie haarscherp en het geluid erg goed, ik heb nog geen voorstelling gehad waarbij het geluid wat zachter was als dat ik gewend was. Kinepolis heeft de juiste combinatie gevonden in geluid en beeld om deze veeleisende filmcritic de ultieme filmbeleving te geven. Zeker bij een aktievolle film als Avengers: Infinity War geeft Dolby Atmos die extra punch die ik zeer kan waarderen. Leuk detail is dat er altijd een korte demo is voordat de film begint van Laser Ultra of Dolby Atmos. Ik hou altijd wel van techdemo's. Waar je bij andere ketens het verschil merkt tussen dc zalen vind ik dit bij Kinepolis niet opvallen. Heerlijk veel beenruimte en goede stoelen, scherpe projectie en perfect geluid voor elke genre film is bij elke zaal van toepassing. Kinepolis draagt uit de utlieme filmbeleving te bieden en wat mij betreft wordt dit meer dan waargemaakt.


Conclusie:

Kinepolis Jaarbeurs is echt een mooie locatie om een film te gaan zien. Ruimtelijk in opzet, interieur dat past in de filmbeleving van binnenkomst tot aan het wachten bij de zalen. De zalen zelf stralen één en dezelfde kwaliteit uit. Van indrukwekkende projectieschermen, veel beenruimte en fantastische beenruimte tot aan goede stoelen bij een lange film. Ook de keuze aan hapjes en drankjes is zeer ruim en leuk dat er meer variatie wordt geboden op de standaard popcorn en cola. Waar Pathé op enkele vlakken de plank misslaat doet Kinepolis het eigenlijk op alle vlakken goed om je met rechte een ultieme filmbeleving te geven. Vriendelijk personeel met goede klantverwachting en de nette, schone uitstraling van de locatie maakt het plaatje voor mij compleet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Underworld Blood Wars: Vervolg wat smaakt naar meer

Nerve: Neon doorspekte film over social media

Pathé Schouwburgplein heeft vernieuwde IMAX zaal