Kong: Skull Island


Ik hou wel van een film op zijn tijd met een reusachtige aap erin. De King Kong films waren vermakelijk en het waard om af en toe weer te kijken. Bij Kong: Skull Island had ik het idee dat ze iets anders probeerde te doen en besloot in een spontane ingeving de film te checken. 



Regisseur Jordan Vogt-Roberts heeft voornamelijk TV-series gemaakt zoals You're the Worst en Mash-up. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt bekend ben met zijn werk. Gezien ik steeds vaker nieuwe regisseurs zie die een filmdebuut maken met een big budget film, heb ik het idee dat het wellicht een trend aan het worden is. Maar dit bewaar ik voor een andere blogpost. Qua cast hoef ik denk ik John Goodman, John C. Reilly en Samuel L. Jackson niet te introduceren. Verder zien we Brie Larson (The Gambler, Trainwreck), Tom Hiddleston (Out of Darkness, Muppets: Most Wanted), Tian Jing (The Great Wall) en nog een sloot aan andere acteurs die je in een mooi lijstje onderaan kan zien.

Kong: Skull Island gaat over een groep wetenschappers die al jaren op zoek zijn naar stukken land in de wereld waar niemand eerder is geweest. Ze gaan hier naartoe om het in kaart te brengen en te kijken wat daar aan flora en fauna gevonden kan worden. Bill Randa (Goodman) leidt deze groep wat begeleidt wordt door een groep militairen en hun leidinggevende Preston Packard (Jackson). Eenmaal aangekomen bij het eiland neemt de op het oog vreedzame expeditie een dramatische wending en ontdekken ze wat er op het eiland is.....


Het verhaal begint met een scene waarin we 2 soldaten tegen elkaar zien vechten na het neerstorten van hun vliegtuigen. Ze zijn op een eiland en maken kennis met de reusachtige aap Kong. De toon is gelijk gezet en we maken dus snel kennis met Kong. Daarna volgt een introductie van de wetenschappers en de militairen. De manier waarop dit gebeurd doet me denk aan Top Gun alleen dan niet met het juiste sfeertje en dialogen. De reis naar eiland toe is leuk gedaan en Jackson zet een geinige sergeant neer die wat er ook gebeurd de groep zal leiden.



Eenmaal op het eiland ontvouwt zich het verhaal in rap tempo en maken we kennis met de dieren op het eiland. De eerste confrontatie tussen Kong en de groep gaat gepaard met heel veel special effects en Kong ziet er erg indrukwekkend uit alleen heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Wat weet ik niet. De andere (reusachtige) dieren maken meer indruk op mij op één of andere manier. Nee, de CGI is niet slecht hoor zeker niet maar we hebben het in andere films beter gezien. Het doet geen afbreuk aan de film die verder vol ziet met aktie die zich afspelen in adembenemende locaties op het eiland. De film kijkt weg weg en Reilly zorgt met zijn karakter voor de nodige humor al is de humor in de film lekker aanwezig wat de film op het randje zit van een avonturenfilm in plaats van een straight down actiefilm. De cast doet zijn ding en geen van de karakters kwamen misplaatst over al merkte je wel dat de één en wat grotere rol in het verhaal speelde dan de ander. Vogt-Roberts heeft een leuke aktiefilm neergezet.


Waarom deze film gaan zien:

-   Lekkere aktiefilm
-   Kong ziet er indrukwekkend uit
-   Humor is goed waar nodig

 Waarom deze film niet gaan zien:

-  Als je wat meer diepgang verwacht in een aktiefilm



Conclusie:

Kong: Skull Island is een degelijke aktiefilm die bol zit met special effects, reusachtige dieren en een goed gecaste groep acteurs die perfect op elkaar aansluiten. Vogt-Roberts zet met deze film neer dat een verhaal verteld die overtuigd. De humor is goed gedaan al is het in het begin wat geforceerd heb ik het idee. Het probeert een mix te zijn van Top Gun, Jurrasic World en hiermee een nieuwe Kong film te zijn. Jammer dat de special effects niet nét een tandje toffer zijn al is en blijft Kong indrukwekkend. Ik kan deze film aanraden aan eenieder die een lekkere popcornfilm wil kijken.

Eindscore:
75/100



Hoofdrolspelers:

Tom HiddlestonTom Hiddleston...
James Conrad
Samuel L. JacksonSamuel L. Jackson...
Preston Packard
Brie LarsonBrie Larson...
Mason Weaver
John C. ReillyJohn C. Reilly...
Hank Marlow
John GoodmanJohn Goodman...
Bill Randa
Corey HawkinsCorey Hawkins...
Houston Brooks
John OrtizJohn Ortiz...
Victor Nieves
Tian JingTian Jing...
San
Toby KebbellToby Kebbell...

Jack Chapman / K






Reacties

Populaire posts van deze blog

Underworld Blood Wars: Vervolg wat smaakt naar meer

Nerve: Neon doorspekte film over social media

Pathé Schouwburgplein heeft vernieuwde IMAX zaal